Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2019, 18:06   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Huawei is niet meer gelinkt aan spionage dan een Apple iphone of een Samsung. Wat Huawei bereikt heeft is een technologische voorsprong. Het spionageverhaal bestaat omdat de VS de concurrentie vreest van Huawei en dus dat bedrijf van de markt wil weren. Dat is 'vrije markt' op zijn Amerikaans. Vrij als je kan winnen en sancties als je de concurrent het beter dreigt te doen.

De VS poogt ook extra territoriaal haar vazallen te dwingen Huawei (en China in het algemeen) te boycotten. Europa weet dat een handelsoorlog met China ook Europa zal treffen. Ik hoop dat Europa eindelijk eens leert op te komen voor zichzelf. Meestal blijft het bij wat stoerdoenrij met woorden en uiteindelijk doet men toch wat de VS wil, zelfs tegen de eigen (economische) belangen in. Er zijn geen echt pro Europese leiders meer.

Op geen enkel moment heeft men kunnen bewijzen dat Huawei aan spionage zou doen trouwens.

Ik zou trouwens eerder spionage van de VS dan van China vrezen als Europeaan. Regelmatig plegen bedrijven als Facebook of Google politiek gekleurde censuur. In Europa worden we overheerst door die VS bedrijven, niet door de Chinese varianten (jammer dat er geen Europese varianten van de grond komen).

China heeft herhaaldelijk officieel gezegd dat het haar bedrijven niet vraagt achterpoortjes in te bouwen in haar telefoons. Dat is een duidelijke verwijzing naar de VS die dat niet hardop kunnen zeggen...veelzeggend.

Ik heb juist trouwens een Chinese telefoon gekocht. Geen Huawei maar een ander merk. Toptechnologie tegen een derde van de prijs. En net zoals de meeste Europeanen gebruik is Whatssapp en niet de Chinese variant Wechat. Ik ga ervan uit dat alle gegevens opgeslagen worden in computers in de VS. Het verhaal van Snowden maakt dat duidelijk.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 mei 2019 om 18:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden