Los bericht bekijken
Oud 24 december 2019, 16:26   #42008
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nu komt de aap uit de mouw. Uw kennelijke afkeer (negatieve indruk) van uw eigen Koningshuis vertroebelt uw blik. Daarom gooit u het op de filosofische grondbeginselen van de democractie.

feit blijft dat een Koning in de praktijk prima kan binnen een democratie, en dat u nog altijd niet heeft aangetoond dat een President beter is. Behalve dan de filosofische grondbegindselen, maar dat wordt nergens concreet gemaakt.
De oranjes zijn gewoon usurpatoren. En zeker de Willem de Zwijger die toch o zo graag zelf koning was geworden van de Spaanse Nederlanden, en die daarom, profiterende van het zwakke beleid van Margaretha van Parma en de woelige religieuze situatie, zijn koning en heer een dolk in de rug stak.

En het toppunt van hypocrisie zijn de verzen in het Wilhelmuslied:

Wilhelmus van Nassouwe
ben ik, van Duitsen bloed,
den vaderland getrouwe
blijf ik tot in den dood.
Een Prinse van Oranje
ben ik, vrij, onverveerd,

den Koning van Hispanje
heb ik altijd geëerd
.


Wat een leugen! En de Hollanders zijn er eeuwenlang ingetrapt tot in onze tijd. Niet te geloven. Niets en niemand geëerd heeft hij. Noch de Spaanse koning Filips II en zeker niet de bevolking hier bij ons. Zijn koning verraden ja, dat heeft ie! En dit omdat de doortrapte opportunist en huichelaar, Guillaume d'Orange, zelf koning wilde worden van de Spaanse Nederlanden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 december 2019 om 16:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden