Los bericht bekijken
Oud 24 april 2020, 15:09   #40
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Dat rekensommetje hoe de 'oude' economie werkt hoeft ge echte niet voor te doen.

Als winkels over de kop vliegen omdat huurprijzen te hoog zijn of afhankelijk van een niet aangekondigd griepseizoen klanten niet meer binnen durven komen -- dan houdt de 'oude' economie op met bestaan en zal een nieuwe economie plaats moeten maken. Hoe die eruit gaat zien is natte vingerwerk.

Mijn idee is dat het huidige belasting systeem gewoon op de schop moet, loonbelasting en omzetbelasting in de maakindustrie afschaffen, of iig sterk reduceren willen wij niet nog een keer in een economisch bloedbad terecht komen; mogelijk gemaakt door een virusje.

Die stoffen en accesoires komen uit de maakeconomie zijn spotgoedkoop, mits de tussenhandelaren geëlimineerd worden in de value chain.
De marge ligt inderdaad vooral in huur, personeel, verwarming, electriciteit en soldering op het einde van het seizoen dekt; zoals ik letterlijk uit ge text haal.

Het rekensommetje dat ge maakt zal in de nieuwe economie niet meer opgaan. In plaats daarvan de kilometers die accessoires afleggen gaan taxen is the way to go. De tertiaire sector moet sterk vereenvoudigd worden met als doel de marges, waaronder winkelmarge en transportmarge, sterk te reduceren. Daarentegen de marges in de maakindustrie gaan omhoog ten koste van de marges in de tertiaire sector. Voor de nieuwe economie is wel een sterke overheid nodig die zgm de oude economie om zeep helpt door taxen te leggen op afstanden van acessoires en eindproducten die niet uit het land of handelsblok komen. Ook moet de tertaire sector zwaarder belast worden. Dit om goederen minder vaak door verschillende actoren / handen te laten gaan; wat maakt dat de prijs x-maal over de kop gaat. Deze marges kunnen naar de overheid gaan ipv de economische parasieten die hun geld niet in de maak - maar in handelsgerelateerde zaken verdienen.
Sorry maar voor zulke mikmak van pseudo economische-ideologische abracadabra houd ik het voor bekeken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden