Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2022, 08:37   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Iedereen die hier klaagt had ook bij de overheid kunnen gaan werken maar ze hebben anders beslist.
Spijt van beslissingen komt te laat.
Ik heb 4 schoonbroers die voor de overheid hebben gewerkt, hun pensioen ligt meer dan 400€ per maand netto lager dan mijn opruststelling.
Hoewel, ik heb zelfs het dubbele aan pensioen dan 2 van mijn schoonbroers-ambtenaars.
Mijn dochter heeft na 4 jaar haar job als ambtenaar opgegeven, omdat ze in de privé meer verdient en meer sociale voordelen heeft en gek genoeg ook meer pensioen krijgt op het einde van de rit.

Mijn ex-schoonmoeder heeft nu nog minder weduwe pensioen dan mijn moeder had 10 jaar geleden, terwijl mijn ex-schoonvader een ambtenaar was en mijn vader in de privé werkte.
1 van mijn zusters heeft als weduwe evenveel als 1 van schoonbroers, terwijl haar man in de privé werkte en die schoonbroer een hogere functie had bij de RVA.

Een vriendin van mij, heeft na 40 jaar bij de RVA/VDAB te werken minder pensioen, dan mijn zuster die in een fabriek werkte.

Ik moet natuurlijk ook bekennen dat sommige van mijn schoonbroers en zusters zelfs nog niet aan de 1400€ pensioen komen, maar als je dan naar hun loopbaan kijkt, dan ben je daar ook niet verwonderd over.

Ken zo een hoofdverzekeringsagent van een grote verzekeringsmaatschappij, die zijn hele leven werkte aan een minimuum loon en de rest in premies en extra legale voordelen kreeg.
En nu is de sukkelaar verbaasd dat hij amper 1300€ pensioen trekt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden