Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2017, 18:46   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De zo gezegde "argumenten" van diegenen die per se de opkomstplicht willen gehandhaafd zien zijn ronduit onnozel. Wat is er "democratisch" aan om mensen, die geen fluit geïnteresseerd zijn in de politiek, mordicus te dwingen om, vloekend van ergernis, naar dat stemlokaal te sturen? Denken jullie nu echt dat "la Belgique" daarmee meer democratisch is dan de overgrote meerderheid van de Europese staten waar het stemmen een recht is en geen plicht?
....
Je kan al dat onnozel gedoe simpelweg ook omkeren.
Is het zoveel democratischer als alleen diegenen die geïnteresseerd zijn in alle details van de politiek gaan stemmen ?

Tot zover de onnozelheid. Vloekend van ergernis wegens zinnige en onzinnige argumenten ...

Ik heb nog altijd geen tegenargumenten gehoord voor mijn overtuiging: stemplicht, met controle van de opkomst, is het summum van democratie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden