Discussie: Energie
Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2008, 07:21   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Juist minder betalen voor verse waren als men de btw verhoogd op diepvriesvoedsel. Want dan kan men de btw op verse groenten en fruit verlagen.
En kiest men voor vers ipv diepvries, de prijs is blijkbaar het enige dat mensen hun koopgedrag doet beïnvloeden, jammer.
Die milieuimpact is dan toch wel klein bier vergeleken met die van diepvriesvoedsel.

In Noorwegen heeft men ook niet genoeg aan waterkracht meer omdat men er alles behalve zuinig mee omging. Blijkbaar leefde men in een soort van een gevoel van overvloed. Er worden ginder ook massaal windmolens geplaatst en een aantal jaren heeft men er nog een gascentrale neergepoot (al twijfel ik nu wel of dat laatste ook wel daadwerkelijk is uitgevoerd )

Ik ben geen energie deskundig, maar ik luister of lees ook maar wat sommige deskundige beweren. Ik kan het niet meteen in detail uitleggen maar dat wil nog niet zeggen dat ik minder gelijk zou hebben.
Wat ik wel met meer dan 100 % zekerheid weet is dat zonnecellen ook zonder direct zonlicht electriciteit produceren en dat is het tegengestelde van wat u nog heeft beweerd ergens in een vorig bericht.
Ja amorfe zonnecellen kunnen dus ook bij bewolkt weer en bij diffuus licht zonneenergie produceren, maar stel u daar niet veel van voor: het is zo'n 10-25% van de volle capaciteit.
brother paul is offline