Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2019, 09:25   #175
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, ik wil niet redetwisten over leegte en niets, voor mij zijn het dezelfde principes...
Het is niet hetzelfde, want de leegte is iets wat je voelt, hetzij omdat je rust nodig hebt of omdat je ergens vast bent geraakt of dat je bewust wilt mediteren.
Maar het Niets is het absolute Niets, waaruit je het Zijn (en het universum en het leven) logisch kunt verklaren.
Citaat:
De schepping is niet iets dat al in alle eeuwigheid geschied is,
Wel, want het universum is eeuwig.
Dus als het gaat om de schepping uit het Niets, is dat eigenlijk zelfs nooit eens gebeurd.
Het is alleen een logisch principe om het heelal te verklaren.
Citaat:
de schepping is dagelijks en juist daarom moet je je niet verliezen in al wat al geschapen is...
Wat dagelijks gebeurt, dat is in wezen niks nieuws.
Dat is de eindeloze herhaling, van wat al eindeloos vele malen eerder is gebeurd.
Het is alleen verandering van wat al bestaat.
En je kunt je daarin niet verliezen, want het verandert vanzelf in de wereld en in jouw zelf.
Je moet het gewoon accepteren.
Maar je bedoelt dat je zelf bang bent je in de wereld te verliezen omdat je jezelf niet voldoende kent, jezelf niet goed weet te handhaven in de wereld.
Dus je zegt: je, terwijl je jezelf, je eigen ik bedoelt.
Je projecteert jezelf op anderen, wat een gebrek aan zelfbewustzijn verraadt.
Citaat:

Al wat al geschapen is gaat onverstoorbaar zijn weg...
in een eindeloos schepping-, dat wil zeggen veranderingsproces.
Citaat:
maar het Leven bevindt zich in de voortdurende schepping en daarvan moet je je ten volle bewust zijn...
Doe je best.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden