Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2015, 15:58   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Extravert of introvert (of er tussen in, of wat dan ook)?

2: Heb je een partner?

3: Geen hondenliefhebber, wel een dierenvriend (over het algemeen)?

4: Nog steeds dezelfde mening omtrent pedofilie? (wat betreft de heksenjacht enz).

5: Wat vind jij van het fenomeen "burn out"?
1. Zeer introvert.

2. Nee.

3. Over het algemeen wel. Ik zou op zich ook niets tegen honden hebben als ze in de zoo achter tralies zouden zitten. Al is een zoo misschien niet zo diervriendelijk. En "ze worden toch goed verzorgd" lijkt me weinig meer dan het sussen van je geweten. Alhoewel, misschien zijn die dieren er werkelijk gelukkiger dan in de vrije natuur, zo zonder vijanden...

4. Vroeger dacht ik dat kind/volwassene-relaties in sommige gevallen onschadelijk konden zijn. Misschien is dat ook zo, maar ik zou het risico toch niet meer willen toestaan. Voorts is er vooral te veel begripsverwarring.

5. Je bedoelt, of het komedie is of zwakheid zoals mensen als Savatage hier beweren? Daar ben ik het alleszins niet mee eens. Het is wel gebonden aan deze tijd en cultuur, dat wel, denk ik: enerzijds omdat mensen in het westen hogere verwachtingen hebben ontwikkeld ten gevolge van de toegenomen welvaart, anderzijds omdat het werk dat we doen, anders dan in primitievere samenlevingen, soms erg abstract en afstandelijk is: er is vaak geen onmiddellijk resultaat van wat je doet en de relatie tot andere mensen raakt vertroebeld door cijfers, grafieken, papierwerk, etc.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden