Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2018, 12:16   #259
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hun dollar reserve ligt ook boven de 100% BNP, heft dat die schulden dan niet op of zie ik dat verkeerd?
China heeft geen schulden t.o.v. de rest van de wereld. Door hun grote, opeenvolgende handelsoverschoten accumuleren ze juist buitenlandse valuta en/of schuldvorderingen op het buitenland.

De schuldratio van China betreft dus binnenlandse schulden van Chinezen tot andere Chinezen. Dat kan tot een krediet- en financiële crisis leiden, maar door de sterke staatscontrole over de economie kan dit gemakkelijk gemanaged worden.

Maar zelfs als dat niet zo zou zijn, dan verandert dit niets aan het feit dat China een luxeprobleem van "te veel "productiecapaciteit heeft, terwijl de VS een reëel probleem van te weinig productiecapaciteit hebben. Je mag drie keer raden wie er wint bij een oorlog (handelsoorlog of echte oorlog maakt zelfs niet uit) tussen een land met "te veel" fabrieken en een land met te weinig fabrieken.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline