Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2020, 07:09   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
ondertusen 5 jaar later:

Grote brand bij Umicore in Hoboken is geblust
In Hoboken heeft een zware brand gewoed in een loods van het metaalverwerkend bedrijf Umicore. De brandweer van Antwerpen vroeg omwonenden om ramen en deuren gesloten te houden, maar dat is niet meer nodig.

Rond 19 uur rukten de brandweer en politie van Antwerpen met grote middelen uit naar Hoboken, waar brand was uitgebroken bij het bedrijf Umicore.

De brand ontstond volgens de brandweer in een opslagplaats van olie en vet. Een olieraffinaderij wat verder in de loods bleef gevrijwaard. Er was sprake van veel rookontwikkeling. Buurtbewoners moesten ramen en deuren gesloten houden.

We hebben gereageerd naar onze gouverneur:

Van: Paul Nollen <[email protected]>
Verzonden: donderdag 23 juli 2020 7:47
Aan: IDES Hans <[email protected]>; Kabinet van de Gouverneur <[email protected]>
Onderwerp: Re: rampenplan en ventilatie


Mijnheer Ides,


ik heb in deze periode van pandemie mijn inzet voor de afschakeling van verluchtingsystemen stilgelegd omdat het zonder pandemie al niet doordringt. Maar ik was toch wel ontgoocheld om onze Gouverneur vandaag te horen zeggen, in veband met de Metalurgie in Hoboken, dat er een speciaal geluidsignaal zou gegeven worden om ‘ramen en deuren’ te sluiten. Ik hoop dat dit nog rechtgezet kan worden in het vervolg van de onderhandelingen met het bedrijf. Nu is het daar denkelijk wel een oudere wijk waar niet te veel mechanische verluchting aanwezig zal zijn in de woningen maar dat belet niet dat bij renovatie of nieuwbouw dit wel degelijk het geval zou kunnen zijn. Overigens zijn de meeste bedrijfsgebouwen wél uitgerust met mechanische verluchting. Waarschijnlijk is de afschakeling van de verluchtingssystemen wél aanwezig bij de Metalurgie zelf. Gezien uw positieve reactie bij onze vorige contacten hoop ik op een tussenkomst van uw administratie.


Beste groeten

Paul Nollen
Inderdaad.
En ... en veel mensen weten niet hoe ze zo'n ding moeten afzetten.
Enkele jaren geleden, bij de bouw van de woning van mijn zus, was het verboden om een schakerlaar tussen het systeem te plaatsen.

Je moest de zekering dus kennen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden