Discussie: De oneindigheid.
Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2016, 06:01   #108
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

[quote=microwezen;8099359]De toerist wezen spelen op een ander continent.
En dan krijg je wel eens plaatjes opgestuurd rond kerst vanuit de Eerste van Swindenstraat
Leuk, ja, ik heb het nog eens geprobeerd afgelopen winter, maar ben na enige enthousiasme in het begin weer gestopt.
Ik heb niet zoveel energie meer en ben over gegaan op twitter, die nu weer is geblokkeerd.
Citaat:



Tja, jij kan rekenen met begrippen hé.
Zo is het, maar jij begrijpt er natuurlijk niks van als je aan het rekenen bent.....

En dan speciaal het begrip der oneindigheid dat deze ook een getal is.
Citaat:


Maar hier geef je dus toe dat je nooit voorbij oneindig kan komen en toch beweer je bij hoog en bij laag dat jij toch iets na oneindig kan voorstellen.
Je hebt dus niet goed gelezen, want het kan begripsmatig wel, dat is het bereiken van de limiet(die je uitrekenen kan), maar getalsmatig, dus al tellend kan het niet, want een oneindige reeks heeft geen laatste.
Kortom: je kan het wel begrijpen, maar niet voorstellen, wat ik al eerder heb gezegd, maar nu wat scherper heb geformuleerd, dat het niet alleen aan ons voorstellingsvermogen ligt, maar ook tegenstrijdig is, omdat een oneindige reeks geen allerlaatste heeft (of beter: één vóór de allerlaatste, want de allerlaatste is de oneindigheid zelf).
Citaat:

En dat heb je al tientallen keren gedumpt op dit forum.
Coherentie over oneindigheid is niet jouw sterkste kant, hé
Het is mijn sterkste kant, maar jouw begripsvermogen laat het afweten.
Daar schort het aan.
Citaat:

Je bralt onzin en maakt het zo onnodig ingewikkeld dat je het zelf niet meer begrijpt.
Maar dat is niet zo moeilijk, gezien je gebrek aan kennis en kunde dat je afgelopen decennium op diverse fora hebt gespamt.
Ach ja, als je begripsvermogen faalt en je geen argumenten weet, dan kun je altijd nog geen schelden en beledigen.
Typisch voor de zogenaamde "wetenschappelijke" methode.
Citaat:
Ja, je bedoelt de wetenschap die er graag op los fantaseert en de mensen wijs maakt dat ze alles experimenteel kunnen bewijzen.
Van de oneindigheid, noch van mijn atoomtheorie hebben ze ooit gehoord, dat willen ze gewoon niet weten.
Dat is wat te moeilijk voor het simpele fantaserende verstand.



En...ben je al op je zakdoekenlogica gepromoveerd?

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden