Los bericht bekijken
Oud 6 september 2010, 23:31   #1037
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het moet als linkiewinkie toch wel heerlijk zijn geweest om een paar generaties lang in een sossenheilstaat te leven blablabla, zever, zever, zever, zeik, zeik, zeik.
U bent een prima illustratie van wat ik bedoel. De manier waarop u smalend doet over mensen die er een andere visie op nahouden, spreekt boekdelen. Logischerwijze behoort het tot die cultuur om wat goedkoop te schelden, een paar slecht getekende karikaturen te schetsen, dat te overgieten met banale platitudes en dan zeer zelfingenomen te zitten grinikken met de gerecycleerde grappen die men vanuit de denktanken van het partijhoofdkwartier de wereld instuurt.

Ik denk dat het vooral dat zelfingenomen gesnoef is dat me ergert. Dat gekoketteer met de zogenaamde eigen verdienste waar Bart De Wever een goed voorbeeld van is, zoals Franz-Joseph Strauß dat in Bayern was.
Wie in die optiek arm is of werkloos, wie als Roma geboren wordt of uit Marokkaanse ouders, wie zijn huishuur niet meer kan betalen, van een leefloon moet rondkomen, een hoofddoek wenst te dragen, problemen heeft met de lening bij zijn bank, er een eigen smaak op na houdt of een andere visie heeft, is au fond een probleem en heeft dat probleem vooral aan zichzelf te wijten. Zij maken het voor de goedzakken ongezellig en het liefst zouden die goedzakken hebben dat ze uit hun leven verdwenen. Want de maatschappij zelf is le meilleur des mondes possibles en daar zijn geen structurele problemen en daar verandert ten gronde best niets aan zolang we onze eigendommen kunnen vergaren en doorgeven aan onze half debiele kinderen. Als er al iets moet veranderen, laat ons dan de grenzen wat dichterbij trekken, kleiner maken, het onveiligheidsgevoel vergroten door meer en hogere omheiningen met camera's te plaatsen en iedereen die na negen uur 's avonds nog op straat is te omschrijven als 'rondhangjongere' of 'drugsverslaafde'.

Wie goed in het vet zit, heeft dat in die optiek ook louter te danken aan eigen verdienste, is het niet zijn talent of studies dan wel zijn slinkse manieren en sluwe handelsgeest en ondernemers die goed boeren (en hun belasting ontduiken en mensen in het zwart tewerk stellen) worden met alle égards behandeld en als dikbuikige, gezapige en goedlachse schelmen treffen ze elkaar bij een goeie pint en bij voorkeur vettige maaltijden waarna ze hun pantalon wat openzetten en hun nichtje op schoot nemen.

Het is d�*t Vlaenderen en dat van de boerenpummels die hun boerderij hebben achtergelaten om in de steden hun botte manieren aan te wenden en hun grove ellenbogen te gebruiken om zichzelf tussen de mensen een weg te banen alsof het om onwillig vee ging dat met een duw en een stamp in de rij moet gesjot worden, dat me vol afschuw vervult. De dorpsidioten die vanuit hun stoefsalon en voor hun plasma-tv de stedelingen bekritiseren nadat ze terugkomen van de beurzen, jaarmarkten en shoppingcentra waar ze hun teveel aan geld hebben besteed aan idiote rommel.

Het zijn die idioten uit de Vlaenders die aan de stedlingen gaan zeggen hoe ze hun stad moeten besturen terwijl ze er als de dood voor zijn en in elkaar krimpen als ze op straat of in de metro een groepje jongeren moeten passeren, deze angsthazen die in stemhokjes vuile manieren doen maar in een serieuze discussie van mens tot mens hun bek niet durven opentrekken.

U lijkt me - door uw repliekje - een prototype.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden