Los bericht bekijken
Oud 15 november 2017, 08:59   #16872
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer men wil discussiëren over de Schrift, dan moet men zich wel de moeite doen om die te lezen en te bestuderen.Heel veel mensen kennen de Schrift dan ook niet ,maar willen toch hun zegje doen over de Schrift. In die zin heeft Van den Berghe overschot van gelijk. Over de interpretatie van de Schrift, kan men natuurlijk van mening verschillen.

En natuurlijk moet men mensen als Von Däniken lezen. Iets anders is alles te geloven wat de man vertelt. Hoe kunt u nu Von Däniken verwerpen als u hem nooit gelezen heeft? U gedraagt zich nu zoals de fundamentele moslims die oreren: "men moet niets lezen, �*lles staat in de Koran."
Maak je vooral geen zorgen, net als iedereen van mijn generatie heb ik mijn dosis bijbel (moeten) slikken. Von Däniken zijn eerste boek heb ik in mijn jonge jaren ook gelezen.

Wil je over katholicisme iets weten, dan moet je geschiedkundige werken lezen, en werken OVER het katholicisme. Liefst geschreven door wetenschappers die zelf neutraal zijn en geen leden van de fanclub.
Over Von Däniken en zijn ingekleurde bewijzen bestaat er een enorme hoeveelheid vakliteratuur. En die is vrij eenduidig in haar (negatieve) beoordeling.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden