Discussie: De Luftwaffe
Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2020, 18:38   #110
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ongetwijfeld zal een toekomstig gevechtsvliegtuig,van welke hoedanigheid ook,een aanzienlijke "electronische" capaciteit moet hebben.Dat is al sedert halfweg vorige eeuw een gegeven en men zal daarin NIET "achteruit" gaan.

Was dit totnogtoe vooral omtrent het "babbelen met andere mensen",kijken wat er in de wijde omgeving gebeurt,of het aansturen van wapens,dan wordt het in de heel nabije toekomst,onvermijdelijk,het aansturen van "drones",verkeerde benaming eigenlijk want het zullen bijna-intelligente robot-wingmans zijn...

Dat kan heel ver gaan,zoals mag blijken uit het ATS-project van Boeing en de Australische Luchtmacht...Een betrekkelijk kleine luchtmacht die een GIGANTISCH gebied te bewaken heeft,en in een regio van de wereld waar het evenwicht aan het veranderen is,en NIET in het voordeel van Australie voelt blijkbaar de behoefte om vooraan te gaan staan in nieuwe ontwikkelingen...

Het prototype van een ATS is zowat klaar......en het is "science fiction" bezig tot leven te komen.
https://warisboring.com/boeing-revea...gman-aircraft/


Ongetwijfeld houden ook de Duitsers dat goed in de gaten....

Noot: Als Boeing hierin een voorspong neemt kunnen ze weer op de voorgrond treden,want dit soort middelen zou wel eens een HEEL grote markt kunnen worden voor hun militaire divisie...

In "Westerse stijl" Luchtmachten hebben piloten typisch een officiersrang.Dat krijgt natuurlijk een groeiende betekeneins om dat een "hybride" squadron effectief kan gaan optreden met....ik zeg maar iets,1 menselijk piloot in een toestel dat eigenlijk niet zozeer meer een jager is maar een communicatiestation....en zijn fanatieke "robot-mignons"....
Gaan er voldoende frequencies beschikbaar zijn?
Dat lijkt momenteel al een probleem te zijn heb ik me laten vertellen. De USAF kan momenteel vanuit de States maar een relatief klein aantal grote onbemande vliegtuigen operationeel in de lucht houden.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden