Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2019, 00:48   #49
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Brussel is een klein probleem.

Indien de Confederalisten Brussel bij Wallonië laten is het echter opgelost.
Ik vrees dat de modale Vlaams-Nationalist bereid is van Brussel op te geven als pasmunt voor een Vlaamse onafhankelijkheid. Dat betekent dat een grote stad van pakweg 100.000 Nederlandstaligen wordt te grabbel gegooid aan de Francité.
Daarom om ben ik voor een pauze op staatshervormingsvlak tot in Brussel de Taalreconquista is voltrokken, iets wat wel degelijk kan door een massale investering in het NL-onderwijs. Alleen bestaat de wil daartoe niet.
Het Leitmotiv, de ultieme toetssteen voor elk plan dat op tafel ligt is de vraag of het een winst of verlies betekent voor de Nederlandstaligheid.
De vorige staatshervorming (het Vlinderakkoord) betekende vanuit dat oogpunt alleszins geen winst en zou dus beter worden tenietgedaan.
Elke staatshervorming die NU gebeurt kan dat ook niet zijn omdat de Vlaamse Gemeenschap dan bevoegdheden in Brussel zal verliezen, met als enige van werkelijk belang: het NL-onderwijd. Als het Brussels Gewest die bevoegdheid overneemt wordt op termijn het NL-onderwijs afgeschaft.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 juni 2019 om 00:48.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden