Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2019, 15:13   #94
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Internationale invloeden: Spanje
Citaat:
"Ik ben opgegroeid met het schoonmaken van badkamers met mijn moeder. We stelden ons niet op als links. We presenteren ons als van onderen. " Degene die schrijft is Alexandria Ocasio-Cortez, die net het jongste congreslid in de Amerikaanse geschiedenis is geworden (29 jaar oud). Om vanaf de Bronx van New York in het Capitool van Washington te komen, breekt ze met de politieke mode van het discours van links versus rechts. Werkloosheid en stijging van de huurprijzen hebben net evenveel invloed op u, gelijk voor wie u stemt. En daarom, zegt zij, is dit een strijd van die van beneden tegen die van boven. Aan de andere kant van de oceaan heeft een Spanjaard vijf jaar lang datzelfde verdedigd. Zijn naam is Íñigo Errejón. De woorden van Ocasio-Cortez komen tot hem via Waleed Shahid, toen een van de raadgevers van de Amerikaanse. Ze wisselen berichten uit die gaan over "transversaliteit": traditionele partijen overstijgen om kiezers van allerlei aard aan te trekken. En vijf maanden later laat Errejón Podemos achter en wordt hij lid van Meer Madrid.
https://elpais.com/ccaa/2019/03/17/m...61_566566.html
Vertaling Eno.

Citaat:
Een nieuw sociaal contract opstellen dat iedereen insluit, voor wie ze ook stemmen. De tweede zaak is dat het geen melancholische linkerzijde is, maar een die naar de toekomst gewend is, die frontaal de veranderingen confronteert die in elk geval op ons af komen, en die zich opmaakt die te sturen en te besturen. Ze inspireert me erg, benadrukt hij. Dat AOC met gelijkaardige ideeën de Noord Amerikaanse politiek revolutioneert, beschouw ik als een goed teken dat dit de juiste weg is.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 maart 2019 om 15:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden