Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2008, 09:38   #2
sfinx666
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1.431
Standaard te veel geld

Ik las ooit eens een reportage over Lotto-winners. Daarvan geraken er ook nogal in nesten, met hun plotselinge fortuin. Eén heb ik goed onthouden. Een doodgewone familie, vader, met gewone middelmatig opbrengende job, moeder, een zoon en een dochter, wonen in een gewoon huurhuis. Ze winnen het groot lot, x miljoenen, ik weet de som niet meer juist, een enorm pak geld voor "gewone" mensen. Meneer wil in het begin gewoon doorwerken, maar het word daar vlug een hel: iedereen, de baas inbegrepen, vallen hem lastig achter geld, in het begin is hij vrijgevig, daarna krijgt hij er genoeg van, zijn collega's , jaloers, verstoten hem. Hij stopt met werken, en begint met op café te gaan. Maar daar is het hetzelfde liedje, men verwacht dat hij toernee na toernee betaalt, hij is immers rijk ?!
De familie verhuist, ze kopen een villa in een andere stad. Mevrouw gaat naar het schoonheidsinstituut en naar de kapper, uit winkelen, terwijl meneer zich verveeld en drinkt. Ze ontmoet al vlug knappe mannen, gevoelig voor de inhoud van haar portefeuille...De dochter word aan de haak geslagen door een nietsnut die ook achter een goede relatie zoekt om luilekker te leven, en zoonlief verwaarloosd zijn studies en gaat liever uit met zijn vrienden en liefjes, in zijn mooi sportwagentje.
De familie valt uitéén, het geld word zonder tellen versmost, en na een paar jaren beginnen ze schulden te krijgen. Tot slot is hun villa verkocht, het koppel is gescheiden, de kinderen verdwenen ...Chaos. Die mensen zijn vernietigd door een plotseling fortuin waar ze niet mee konden omgaan.
Ze hadden het beter aan mij gegeven...

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 6 augustus 2008 om 09:40.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden