Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2020, 01:08   #345
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Daar kun je dan op antwoorden dat de bijbel in het christendom niet centraal staat. God op aarde, dat is Jezus. In het OT wordt zijn komst voorbereid en in het NT wordt zijn komst beschreven en de navolging van zijn voorbeeld besproken. Maar centraal staat Jezus.

In de soennitische islam staat de koran centraal. Mohammed is (zogenaamd) analfabeet, wat moet waarborgen dat de koran niet beïnvloed kan zijn door degene die hem naar de mensen brengt.

De koran bekritiseren hoeft niemand te doen. Het is voldoende hem tentoon te stellen, met de wijze waarop hij al veertien eeuwen lang wordt geïnterpreteerd (grosso modo schaffen de aansporingen tot geweld volgens de soenna de vredelievende passages af: pas op, de koran interpreteert dus zichzelf!).

Reacties op cartoons kunnen wel een paar westerlingen op het idee brengen dat de mohammedanen ze niet alle vijf op een rijtje hebben, maar ze brengen de mohammedanen niet op het idee dat er iets mis kan zijn met hun geloof. Integendeel. In die zin vind ik ze contraproductief.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Reacties op cartoons kunnen wel een paar westerlingen op het idee brengen dat de mohammedanen ze niet alle vijf op een rijtje hebben, maar ze brengen de mohammedanen niet op het idee dat er iets mis kan zijn met hun geloof. Integendeel. In die zin vind ik ze contraproductief.
Als de cartoons contraproductief zijn, welke is dan een betere methode om de mohammedanen volgens u tot bepaalde inzichten te brengen?

Voglens mij zijn die cartoons wel degelijk productief.

De provocatie kan de genezing versnellen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden