Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 22 november 2016, 19:17   #849
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een dikke stommiteit. Er is niks aan te winnen om U te engageren tot het niet omzeep helpen van een ander, als daar geen wederdienst tegenover staat (bijvoorbeeld, een reciprook engagement).
De enige reden om de Chinezen niet uit te roeien, is dat zij het ook niet met ons proberen te doen. Zoniet is het "rechtvaardig" om ze allemaal af te lappen.

Ik vind dat er niks intrinsieks verkeerds is aan iemand aflappen. Waar wel iets verkeerds mee is, is om MIJ af te lappen. (verkeerd = slecht = mijn nadeel ; juist = goed = mijn voordeel is de basis van de fundamentele morele overweging he).
Ik weet nog zo niet.

Men zou ook kunnen stellen dat het gewoon niet netjes is iemand af te lappen en er dan ook voor te zorgen dat je je verdedigt tegen iemand die dit probeert maar dat je ondanks eventuele suprematie dit zelf niet met anderen doet.

Het is dus niet echt een afspraak met een andere maar, je doet het zelf niet en je probeert de andere te overtuigen dit ook niet te doen maar zelfs zonder zomaar aan te nemen dat ze zich aan de afspraak zullen houden.

Neem bijvoorbeeld de omgang met dieren. We kunnen met een leeuw moeilijk een afspraak maken dat hij ons niet op een gruwelijke wijze mag verorberen maar dit betekent niet dat wij hetzelfde moeten doen met de leeuw.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden