Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2003, 02:00   #49
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiritist
Eerst en vooral moet ik effe zeggen dat ik de therie van Vivant erg boeiend vind en ik ben ze ook wel wat genegen.
Mijn problemen liggen echter in het feit dat ik vind dat de filosofie van Vivant uitgaat van een ideaal model waarbij er geen profiteurs zijn die het systeem misbruiken. Die zijn er echter altijd - spijtig genoeg!
Ik heb ook wel wat problemen met het unitaristische luik maar dat doet hier niet terzake.

Ik wou vooral hierop kort reageren:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Een arbeider in de UK is dus 10.000 € goedkoper voor zijn werkgever maar verdient zelf netto 3.000 € meer dan zijn Belgische evenknie.
Ik leef voor mijn werk ongeveer een week per maand in Engeland en al moet ik zeggen dat de cijfers waarschijnlijk wel juist zijn, ik zou toch nooit of nooit nog definitief in Engeland willen gaan wonen!
Ik wens het niemand toe om ginds ziek of oud te worden! Neem het van mij aan dat ge beter hier zit al er iets gebeurt!
Oorzaak: ze betalen veel te weinig taksen om in de basisbehoeften van hun bevolking te kunnen voldoen.
Te gemakkelijk als uitleg. Taxatie is niet de enige oplossing voor de problemen in een land. Dat is gewoon de gemakkelijkste uitweg, een uitweg die bovendien niet sustainable is met een vergrijzende bevolking. Een hybride systeem zoals ik al heb uitgelegd in een andere post (Politiek binnenland, over Ford), is IMO de ware oplossing.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline