Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2022, 10:23   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waar is de tijd dat je alle stekkerwagens bij elkaar telde om toch maar iets na de komma te verkrijgen.
Inderdaad.
En toen kon zelfs geen enkele plug-in hybride snelladen, enkel traag laden (AC). Als men er maar een stekkertje in kon steken. Stekkerwagen ook zo een non-woord. ICE en -hybrides zijn dan vulgatwagens. lol.
Ook mijn oude pure ICE is dan een stekkerwagen, ik kan ook via de sigarettenaansteker mijn 12V-loodbatterij bijladen met de druppellader. Maar dat doet men best met krokodillenklemmen direct op de batterij. Zonder een fitte batterij zal een ICE niet rijden...

Maar de plug-in hybrides zijn flink op hun terugweg en zullen wslk ooit nog een voetnoot worden (2035) eens dat ze de verbruiksnormen ook voor plug-in hybrides aangepast hebben. Want een plug-in hybride wordt nog altijd -bijna - zoals een ICE getest, een licht aangepaste testcyclus ja maar op maat gemaakt zodat de constructeurs hun CO2-wagenpark kunnen halen. Het is ook een vulgatwagen...

Maar de constructeurs zullen dat nog wel wat afremmen, het zou pas gepland zijn in 2025. Eigenlijk bijna de moeite voor een nieuwe draad of ik zet het ergens bij.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2022 om 10:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden