Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2012, 17:17   #31
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Het Westen heet 50 jaar lang leningen aangegegaan om Sitnterklaas te kunnen spelen voor jan met de Pet.
We hebben geïnvesteerd in comsumeren(Keynes) ipv van in produceren(Hayek).
Uiteraard konden we niet blijven investeren in produceren omdat de consument moet volgen maar hier hebben we een grote kans laten liggen waarvan China nu van profiteert!

Als de productie in het Westen verzadigde had men moeten investeren in productie in de derde wereld!(Wat China nu doet!)
Daarnaast hadden we de subsidies moeten afschaffen.

Dambesi Mayo,een Afrikaanse econome en volgens Forbes één van de meest invloedrijke vrouwen van wereld legt uit.

http://nieuwsuur.nl/video/388517-chi...reld-over.html
Het westen heeft geïnvesteerd in productie in de derde wereld ... in China en Oost-Europa Onze werklozen zijn er vet mee.
In Afrika hebben ze dat trouwens ook gedaan maar die gingen het wel even zelf doen daarna...
Ik vraag me trouwens af of de Chinezen naast infrastructuur ook knowhow brengen naar Afrika want ik was danig geshockeerd toen ik op de buis enkele Afrikanen geïnterviewd zag worden terwijl ze wezen naar de Chinezen die aan het werk waren : "zo moet dat zeiden ze, de Chinezen doen hier alles". Dat belooft als de Chinezen daar ooit vertrekken. Gaat nog vlugger in puin liggen als toen dat de Europeanen vertrokken op die manier. Ik hoop dat ik er naast zit.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden