Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2007, 18:03   #75
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Talrijke door staat en gewest betaalde academici en ambtenaren bestuderen sedert deccenia de steeds blijvende en oprukkende "armoede".
Men hanteert begrippen als "relatieve armoede" en "absolute armoede"
en poneert percentages van 15 tot 35 % in termen van dat deel van de bevolking dat "arm" is.

Het nieuw verkozen congres in het zelfverklaarde "rijkste land ter wereld"
stelde vast dat het een schande is dat mensen daar 40 uur in de week moeten werken om ...arm te blijven.

Het is mijn overtuiging dat er nog te veel "gaten" in ons sociaal vangnet zijn. Daarom vind ik dat er een federale regelgeving zou moeten zijn die elke gemeente verplicht die mensen op hun grondgebied die geen onderkomen of voedsel hebben - minimaal voedsel en onderkomen te verschaffen ttz. : 1 warme maaltijd + een dak boven hun hoofd en een deftig bed om in te slapen. Op die manier hebben we dan toch al in ons land "de absolute armoede" uitgeroeid & nu de rest van de EU, daarna : de rest van de wereld.

Bent U dit voorstel genegen ?
Ik vind dit een prachtig voorstel.
Hoe het systeem betalen....?

De gelden ervoor halen bij politiekers, hogere staatsambtenaren en andere dotaties, die krijgen sowieso onredelijk veel zonder navenante economische bijdrage.
Zeker niet af houden van de pensioenen die al bij de laagste van Europa zijn.
Niet bijrekenen bij de sociale bijdragen of belastingen want daardoor worden die nog hoger en zijn nu al bij de hoogste van Europa.
Economische asielzoekers en misdadigers van vreemde afkomst terug de grens over zetten.
"We moeten wel realistisch blijven."
Met ons ca. 2.000.000 effectief werkenden en aan de staatsfinanciën bijbrengende belastingsbetalers, kunnen we niet de ganse wereld voeden.
Abbé Pièrre worden is een lovenswaardige en edele roeping maar zelfs met 9.000.000 Belgische Abbé Pièrres die zouden kunnen bijdragen lukt het nog niet.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline