Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2019, 21:58   #413
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik vrees dat je één belangrijk puntje vergeten bent, en dat is geen 1000 jaar geleden.
Onze koloniaal verleden. (van alle landen wel te verstaan)
En onze post-koloniale behandeling van ...
Dat zet ook kwaad bloed.

Neem nu Syrië. 'Anderen' gaan beslissen wie er daar nu aan de macht mag komen/blijven. Idem met wat er in Irak gebeurd is.

De IS hebben we te danken aan de VS die Irak zijn binnengevallen...

Hoe zou jij nu reageren moest jij ginds wonen ?

Gewoon ff de rollen omdraaien (empathie) als denkoefening.
Als je dat kan, dan ga je het wel uit een andere hoek bekijken denk ik.

Let wel, ik heb die vreemdelingen ook liever ginder dan bij ons. Dit voor alle duidelijkheid.
Ik ben het er niet mee eens dat we IS te danken hebben aan de VS. Met eenzelfde gemak kun je stellen dat we IS decennia aan een stuk niet hebben gehad door toedoen van Assad, Khadaffi, Saddam en andere slagers die keiharde repressie toepassen. Overal waar het fundamentalisme ruimte krijgt, waar de repressie zijn greep lost, duikt het op.

Het is inherent aan de islam.

En de postkoloniale situatie...

Tja, neem nu Saoedi-Arabië.

Ze wilden de Turken buiten (Ke Nan zal het als trotse Ottomaan vermoedelijk betwisten) en gaven de Britten en de Amerikanen in ruil het recht om hun olie op te pompen. Zelf hadden ze het geld niet voor de installaties om het omhoog te pompen en ze wisten begot niet wat er mee aan te vangen.
Ze zijn er schatrijk mee geworden.
Toch hoor je moslims massaal beweren dat "wij" hun grondstoffen stelen....

Ik heb geen enkele empathie met dat soort volk, of dat nu een blanke bekeerling of een volbloed Maghrebijn betreft.

Ik moet ze niet, dat soort dat een bewezen krijgsheer, plunderaar, slavendrijver en moordenaar als edelste mens die ooit geleefd heeft omschrijft en hem betitelt als het voorbeeld voor ieder welvoeglijk mens.

Verder interesseert het me geen lor hoeveel vreemdelingen hier zitten, en of die zwart, geel of groen gekleurd zijn.
Racisme is aan mij niet besteed.
Zolang die islam hier maar verdwijnt.
Zolang we nu maar eens eerlijk worden en gewoon grif toegeven dat die achterlijke godsdienst hier geen plek heeft en mensen die misleid/geindoctrineerd/opgevoed zijn in die waanzin maar bevrijden uit die verstikkende dodencultus.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 maart 2019 om 22:02.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden