Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2019, 13:07   #101
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zonder rijbewijs ook niet he. Dat wil niet zeggen dat "geen rijbewijs hebben" onwettelijk is.

Trouwens ge moogt wel met meer dan 2 glazen op , in een auto stappen, gewoon niet achter het stuur. Op de achterbank mag dat wel.

Maar mag ik een bak marihuana in mijn auto laden bij de supermarkt, zoals ik een bak bier mag laden ?
Nee, dat mag niet. En die discussie is hier al eindeloos gevoerd in dit forum. Blijkbaar is u dat ontgaan.
Alcohol mag wel (onder vele restricties) en mag niet (onder bepaalde gedogingen). Niet elke drug heeft dezelfde (voor)geschiedenis, en daarom zijn er verschillen.

Bovendien zijn verschillende drugs ook niet gelijk. Cannabis is ongezond vanaf de eerste consumptie, alcohol niet.

De keuzes worden democratisch gemaakt (ik weet dat gij daar een probleem mee hebt, ik evenwel niet), en die lijken inconsequent, maar zijn het niet. Verboden zijn meestal keuzes op een fijne lijn. Een keukenmes is toegelaten, een knipmes is verboden. Nochtans zijn beide evenveel in staat iemand dood te steken.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 mei 2019 om 13:22.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden