Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2019, 09:57   #49
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?

Onlangs een test gedaan, ik had 96%

Toch niet slecht voor iemand die de zestig nadert hé.
Ik heb vroeger nooit gemerkt dat ouderen een groter risico zouden zijn.
Nu merk ik dat soms wel, maakt niet uit auto of fiets, ze rijden dan alsof je niet bestaat, niet als ze je de pas afsnijden, niet als ze je passeren en evenmin nadien.
Een typerend scenario is ik als fietser rechts op baan op gescheiden fietspad met geparkeerde auto's op de scheiding, en een supermarkt parking rechts. Een auto passeert je traag, pinker aan naar rechts, slaat traag af en rijdt traag de parking op. En ik die moet stoppen want de pas afgesneden. Het is niet gevaarlijk omdat het in slow motion gebeurt en veel tijd om te reageren, maar een fietser die ergens anders op focust, kan wel verrast worden. En ook kan het leiden tot geaarzel, waardoor het onvoorspelbaar begint te worden.
En ik kan ze het ook moeilijk kwalijk nemen. Tegenwoordig zijn er zoveel hindernissen en zaken die het zicht belemmeren, dat ze moeten focussen en buiten die focus niet meer zien. Ik heb dat zelf soms ook, als ik op die enge doortochten met paaltjes struiken borduren enz moet focussen dat ik plots besef ah just kmoet nu nog kijken of er auto's of fietsers aan de andere kant afkomen.
Die gescheiden tweerichtingsfietspaden links zijn ook zo een klooierij. Auto's die uit zijstraten komen hebben geen ver genoeg zicht op de baan om te zien of ze erop kunnen draaien, en moeten daarvoor eerst op het fietspad. Het is wel al verbeterd, de initiele aangelegde struiken en andere rommel die almaar opnieuw platgereden werd vervangen de Commies niet meer. Ze gaven het op haha. Maar je ziet daar ook vaak oudere mensen sukkelen, vooruit om te kijken, achteruit om uit de weg van fietsers te gaan, handrem vergeten, zo van die zaken.
En al die banen die die ouderen vroeger gebruikten en kenden, nu verboden door de Commies, alzo ze dwingende in de drukte, de lat almaar hoger leggende.
Om maar te zeggen, als je problemen bij oorzaken wilt aanpakken, moet je niet de ouderen aanpakken, maar de Commies.
En dat, is op heel wat in de samenleving van toepassing.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden