Los bericht bekijken
Oud 29 april 2006, 18:16   #82
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je zou moeten beseffen dat indien er in mijn buurt concentratiescholen mochten zijn ik er niet zou van gediend zijn dat men hier niets aan doet.
Niet alleen in mijn buurt maar ver errond.
Deze mistoestanden dienden al lang te worden opgelost. Er dient veel meer geld losgemaakt. Maar een rode minister die telkens opbotst tegen de egoïstische "ik wil minder belastingenbetalen" mentaliteit van zijn liberale collega's kan niet meer uitgeven dan hij heeft.
Het is ronduit een schande dat dit liberale gespuis, gesteund door echtse zakken en kalothieke tweezakken ons land laat verloederen.
Bouw zoveel gevangenissen als je wil: voor de kleintjes wiens ouders in een asielcentrum zitten, voor de grote en kleine jonge en oude criminelen: zolang je te gierig bent en te hypocriet om iedereen die arm is te helpen, goede scholen, goede huisvesting en goede wil te bezorgen hoop ik dat je doodsbang over straat loopt en regelmatig overvallen wordt.
Weet je, na al dat gezemel van jou te hebben gelezen, vraag ik me toch af wat je dan moet doen met opmerkingen zoals die Marokkaanse jongeren in Telefacts:

Wij spelen toneel in onze vrije tijd, zij beroven mensen, we begrijpen het ook niet.

Heb je hem, Feremans?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline