Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2009, 11:21   #22
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
inderdaad, je word hier automatisch in een hokje geduwd en dat is hier ofwel pro israel ofwel pro palestijnen. En als je te veel kritiek hebt op israel doe je ook aan anti semitisme.

maar een oplossing voor het probleem hoor je niet vaak wel krijg je een hele geschiedenisles over het feit wie nu de schuld moet krijgen voor dit conflict?

En hierop zeg ik gewoon dat beide partijen schuld treft.

De oplossing kan zo simpel zijn als beide partijen wat water bij de wijn doen en hun arrogantie en trots laten varen voor een stabiele vrede.

Een eerste stap is het vormen van een leefbare palestijnse staat met een grondgebied zoals het was rond 1967.
enz............
Chapeau :mooie en realiseerbaar analyse

Er zijn 21 Arabische staten en 1 Palestijnse(Jordanië).De enige piepkleine Joodse Staat-waar niet alleen Joden wonen-moet voor sommige hier ook verdwijnen.
Sommigen vergeten graag waarom Israel ontstond en vergeten ook dat zonder de Arabische invasie(in 1948)er nooit van sprake was van een tijdelijke Groot-Israel.Maar laten we niet off-topic gaan en een oplossing zoeken.

Wel ik pleit al jaren voor een tweestaatsoplossing.
Als anti-racist vind ik dat de Arabische Israeliërs de keuze moeten hebben om in Israel te kunnen blijven leven.Eens er een akkoord is waar de 2 Staten zich precies gaan bevinden zal iedereen de keuze moeten maken waar ze willen wonen.Hij zal de papieren krijgen van zijn gekozen land.De Arabische Israeliërs die liever niet onder Moslim bewind willen leven,blijven Israelische burgers.De Anti-Zionistische Joden-die tegen een eigen Staat zijn voor de komst van Messias-kunnen in Palestina wonen.In andere woorden : alles begint weer van 0.
Er zullen duidelijke en veilige grenzen moet komen.
Dat betekent dat de huidige Israel en de huidige Arabische gebieden een deel van hun gronden gaan behouden en een ander deel gaan wisselen.
Zo heeft de Israelische leger geen enkele excuss meer om aanwezig te zijn tussen Arabische dorpen.Dat telt ook omgekeerd.
Als de Arabische leiders-ik zie Iran dat niet direct doen bv-en Israel samen met de VN voor zo'n opllossing kiezen.Dan bestaan geen excuses meer om voor de "bezetting" te strijden.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 27 maart 2009 om 11:27.
Fiere Jood is offline