Los bericht bekijken
Oud 2 april 2009, 18:13   #11
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U wilt weten wat mijn logica is? Dat is die ene dat elke vorm van ongeprovoceerd geweld valt onder zinloos geweld.
Wie bepaalt er wat een provocatie is en wat een gevolg van te lange tenen? Je zou immers makkelijk de koloniale politiek (onteigeningen, verwoestingen, vernederingen,...) van Israël als een langdurige reeks provocaties kunnen zien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het erge hiervan is dat de man zijn woede (gemotiveerd door politiek en andere dingen) afreageert op kinderen, die nog te jong zijn hier ook maar het eerste over te weten, en niet op verantwoordelijke volwassenen.

Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat de Palestijnen in hun gevecht meer en meer hun eigen menselijkheid opgeven.
Ik denk niet dat je zoiets al gezegd hebt over het leger van een 'economisch en maatschappelijk geslaagd land'. Nochtans waren daar de barbariteiten en het gebrek aan provocaties veel duidelijker, en is de conclusie die je hier voor deze Palestijn trekt (eentje, niet een heel volk of leger) veel verregaander dan wat hier al mbt Israël gepost is. Deze kolonisten zijn daar immers illegaal (lees: een bezettingsmacht), terwijl Hamas en andere verzetsbewegingen legaal in bvb Gaza aanwezig zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als je het over je hart kan verkrijgen een kind zomaar met een bijl de vernieling in te helpen, dan heb je de grens getrokken tussen wat een mens is, en iets heel lelijks aan de andere kant.
Idd. Om een echte mens te zijn doe je zoiets met witte fosfor. Vandaar dat ik - in navolging van anderen - voorstel de Palestijnen die in de buurt van illegale nederzettingen wonen, te bewapenen met afstandsbedieningen en onbemande vliegtuigjes. Zo hoeven ze hun slachtoffers/doelwitten niet meer in de ogen te kijken wanneer ze hen te lijf gaan. Ze zouden er immers een trauma aan kunnen overhouden...

Ik vermoed ten slotte dat uw onhoudbare tegenstellingen tussen 'geprovoceerd Israëlisch geweld' en 'ongeprovoceerd Palestijns geweld', tussen 'menselijk geweld' en 'beestachtig gedrag', tussen 'legitieme Palestijnse burgerdoelwitten' en 'kinderen die nog te jong zijn om er iets mee te maken hebben' dan ook een - weinig succesvolle - dekmantel zijn voor uw gewelddadig racisme.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 april 2009 om 18:19.
Andy is offline