Discussie: Onrust in Syrië
Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2017, 22:35   #10912
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
En boenk! Nagel op de kop!

Gisteren nog een paar monden gesnoerd in een discussie over Syrië met de vraag of iemand van het gezelschap al eens uitgezocht had hoe die zogezegde "rebellen" en zogezegde "ISIS" aan het geld kwamen om al die hi-tech wapens en know-how aan te schaffen.

Uiteraard was het standaard antwoord "ah, door de verkoop van gepikte olie natuurlijk!"

Jongens, jongens, de naïviteit...!

Nog...
U noemde Hillary Clinton ooit een 'duivelin in wijwater' omdat zij als minister van Buitenlandse Zaken het conflict zou hebben opgepookt.

,,Ik ben blij met Trump. Hij ziet wat ieder normaal mens begrijpt: dat de Verenigde Staten moeten stoppen met het ondermijnen van landen die grondstoffen bezitten. Het streven naar een unipolaire wereld door de Amerikanen is het grootste probleem. En Trump begrijpt dat de radicale islam een groter gevaar is dan Rusland.

Wat kan mij het schelen of hij af en toe zijn broek uittrekt? Als Trump geopolitiek uitvoert zoals hij belooft, dan ziet de toekomst er positief uit. Dan komt het tot een vergelijk met Poetin. En hopelijk komt er dan een oplossing voor Syrië en keert de vrede terug."


U begrijpt dat uw analyse controversieel is en op veel kritiek stuit?
,,Ik spreek uit eigen observatie. En niemand hoeft mij te geloven, hè? Maar ik weet één ding: de media kunnen met hun berichtgeving bijdragen aan de uitmoording van het Syrische volk, of zij kunnen de Syriërs helpen. Helaas zijn er onder journalisten te veel meelopers en flauwe zakken."


Het zijn die radicale islamistische, door het Westen gesteunde rebellen die ons willen uitmoorden. Zij zijn allemaal al-Qaeda en IS. Er zijn helemaal geen gematigde strijders meer."

Het zijn de radicale, door het Westen gesteunde rebellen die ons willen uitmoorden.


- Pater Daniël Maes
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline