Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2007, 15:33   #7
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Misschien wel van de toon tegenover sommige andere partijen, die qua programma het dichtst bij Vlaams Belang staan. Zoals NVA bijvoorbeeld.
Het is nu zaak van vooral paars keihard aan te pakken. Een nieuwe paarse of paars groene regering zou een regelrechte ramp betekenen voor Vlaanderen.
Betreffende je laatste zin heb ik zo mijn twijfels. Niet over de inhoud, wel over de strategie. Het zou volgens mij geen slechte zaak zijn indien de paarse partijen, liefst met groen erbij, een meerderheid zouden halen. Rekening houdend met de enorme problemen die op ons afkomen : vergrijzing van de bevolking met de daaraan gekoppelde pensioenproblemen, het steeds meer escalerende vreemdelingenprobleem, de energiesector die de traditionele partijen verdeelt, de schandalen rond het koningshuis en de PS en noem maar op, zullen ertoe leiden dat de regeringspartijen na een paar maanden vechtend over de straatstenen zullen rollen, met een onbestuurbaar België als gevolg. Dan zou een onafhankelijk Vlaanderen vlugger kunnen gerealiseerd worden dan met CD&V-N-VA in de regering, waarvoor Vlaanderen ook een zware prijs zal betalen.
robert t is offline