Los bericht bekijken
Oud 27 april 2018, 12:41   #9
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Hier heeft vorig jaar een jong koppel gebouwd. Eerste werk was kaal strippen van de volledige grond. Elke boom moest weg. Dan zetten ze er een supermoderne vierkante blok op. Nu ieder zijn smaak en ik heb daar ook geen probleem mee. Een spierwitte blok met gefumeerde ramen in. Dan leggen ze de halve grond vol met betonnen platen.Van die platen van 4 op 2 meter of zoiets. Dan mag de tuinaanleg beginnen en wordt de boel vol met hagen gezet en gazon gezaaid. Om de paar weken komt een volledige ploeg naar hartenlust alles spuiten en bij snoeien. 's Avonds zijn ze thuis en staan hun twee wagens mooi op de oprit te blinken. Beiden met een NL-plaat op. Mijnheer poetst zijn wagens in zijn werkoutfit, het kostuum met das. Mevrouw zit dan op het terras en nipt al aan haar eerste glas witte wijn of gin-tonic. En dan gaat de luide muziek aan. Ze wonen toch een stuk van mij maar ik hoor regelmatig hun feestjes. Ze zijn dan ook niet vies van andere koppels uit te nodigen en wat van partner te ruilen. En nu zijn de werken van hun buitenzwembad gestart. Als ik er op een zaterdagmorgen voorbij wandel en hij ziet mij dan vraagt hij om op te letten dat mijn hond niets op zijn oprit zou doen. Onlangs was hij aan het klagen over de bomen wat verder van zijn perceel. Want als zijn zwembad af is zou er wel eens een blad in kunnen vliegen. Zo'n mensen kunnen en zullen nooit willen integreren en zouden beter een penthouse in een stad kopen. Zij vinden een bos iets vies. Zelfs als een boer met een tractor door de straat rijdt kijken ze alsof ze die elk moment gaan bij elkaar slaan. Ze begrijpen niet dat hier nog veel landbouwgronden liggen en dat het die mensen hun kostwinning is. Maar owee als je iets over hun zegt. Nou dan dan is het doei en ze zijn weg.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 27 april 2018 om 12:51.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden