Discussie: Hoe stem jij?
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2019, 05:48   #43
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik stem voor partij inhoud en verschillende stemtesten bewijzen dit ook. Voor mij is het op alle stembrieven (Vlaams - Federaal - Europees) telkens bovenaan VB. Mijn vrouw, zoon en dochter en hun partners idem. En in onze ruime kennissenkring hoor ik bijna overal hetzelfde.

Wat ik wel vorig weekend op een schoolviering bij leerlingen van het 4e, 5e en 6e middelbaar vaststelde was dat ze staan te popelen om bij de volgende verkiezingen te mogen gaan stemmen. Nu mogen ze nog niet want ze zijn nog geen 18 jaar (16 en 17 jarigen). En dat ze allemaal vrij rechts tot extreem rechts willen stemmen. Dus bijna allemaal VB (sommigen uiten dat zelfs zeer openlijk en zijn grote fan van Dries Van Langenhove). Als je dan achter de reden zoekt : de allochtonen in de school klikken altijd samen en terroriseren constant de autochtone jeugd. Ze weigeren ook Nederlands te spreken maar spreken steeds hun eigen taal. Dagelijks zijn er opstootjes met allochtonen en draait het regelmatig tot gevechten uit. En de leerkrachten of directie kijken de andere kant op. Uit vrees voor een klacht wegens racisme. En ja dit is ook een typisch Vlaamse Katholieke school met meer dan 1500 leerlingen en in een Vlaamse gemeente.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden