Los bericht bekijken
Oud 24 december 2016, 02:33   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.812
Standaard Is een relatie hebben een economische noodzaak?

Een paar voorbeelden die mij naar deze vraag hebben geleid:

1: De ouders van je beste vriend hebben na 20 jaar huwelijk problemen. Er is geen seks meer, er zijn continu ruzies en de liefde is over, maar ze blijven bij elkaar. De man heeft een eigen zaak, is eigenaar van het huis en zijn vrouw is bij hem te werk gesteld. Imo kan ze zich niet veroorloven om weg te gaan.

2: Een vriendin heeft 4 jaar een relatie met de man van haar dromen. Als het op trouwen/ een huis bouwen aankomt maakt hij het onverwacht uit. 1 maand later registreert je vriendin zich op een datingsite en enkele maanden later bouwt ze een huis met de nieuwe "liefde van haar leven". Er zat blijkbaar tijdsdruk achter. Velen vinden de liefde blijkbaar rond hun 25ste als er keuzes voor het leven gemaakt moeten worden.

3: Aan de universiteit neuken je klasgenotes er de eerste jaren op los in het uitgaansleven. Vlak voor het afstuderen kiezen ze er allemaal voor om te stoppen met losse flodders, en gaan ze voor een vaste partner. Huisje, boompje, kindje

Kunnen we dit toeschrijven aan liefde?
Ik frons de wenkbrauwen erbij, maar doe er publiekelijk geen uitspraken over.
Ik zie veel alleenstaanden bovenaan de 20 rare sprongen maken om toch maar een levenspartner te vinden. Kun je het als single nog wel redden in de maatschappij? Op je eentje een huis bouwen/ appartement kopen is moeilijk

Hier een leuke read

I'm staying in a relationship because I can't afford to leave
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 24 december 2016 om 02:39.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden