Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2008, 13:49   #25
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Aha, en wat schaft de pick-up in de résidence Morduk? In min of meer chronologische volgorde:

Miles Davis 'l'ascenseur pour l'échafaud'
De ware jazz revoluties volgden pas later (In a silent way en Bitches Brew en zo), maar dit pareltje is dankzij mijn ouders altijd aan mijn oren blijven kleven en mijn favoriet gebleven.

Pierre Henry 'Messe pour le temps présent'
Een van de hoogtepunten van de musique concrète, heeft recent nog de begintune van Futurama geleverd.

Nancy Sinatra 'Boots'
Mijn eerste 'muziekclip' die ik, nog zeer jong, ooit op TV heb gezien. Daarna MOEST ik die plaat gewoon hebben. En ik heb hem nog altijd

The Stooges 'The Stooges'
No comment

Kraftwerk 'Die mensch-maschine'
Jongens, wat klonk dat ongelooflijk nieuw in 1978, en het klinkt nog altijd even fris. Poepsimpel en toch niet te imiteren.
De Duitse versie klinkt pas echt futuristisch 'Wir sind die Roboter' Ik zie onze pa nog altijd zijn wenkbrauwen fronsen 'wat zijn die mannen daar nu weer van plan?'

Dead Kennedy's 'fresh fruit for rotten vegetables'
Volgens de toenmalige punkstandaard al redelijk complex, vooral die teksten! 'Holidays in Cambodja' sloeg in als een bom ten huize Morduk. Punk van de jaren '70 was wel leuk zolang dat anarchistisch-revolutionair 'something new is happening' sfeertje errond hing, totdat het gezaag en gedram de overhand nam. Alsook de carrières natuurlijk.

Neil Young 'Trans'
Een van zijn befaamde 'mislukte' platen, maar ik vind hem ronduit schitterend. I want a union, to sample and hold, but not the old one, a new design, new design...

Bruce Springsteen 'Nebraska'
Bruce goes unplugged in een tijd waar dat vooral not done was en werkelijk iedereen, zelfs Neil Young , aan het klooien was met synthesizers.

Nick Cave 'Tender Prey'
Morbid & gloomy, but humorously doomy en het bewijs dat 'the devil has the best tunes'. Watching Alice b.v. is hilarisch én deprimerend.

COIL 'Love's secret domain'
Een echt klankfestijn, muzikale alchemie met een flinke scheut obscure mystiek en perversiteiten.

NWW 'thunder perfect mind'
Zoals John Cage ooit zei 'you don't have to call it music, if that makes you more comfortable with what you're hearing'

Tool 'Lateralus'
Van de eerste tot de laatste noot 'constant overstimulation'. 1 goede reden: 'schism'.

The Mars Volta 'De-loused in the comatorium'
Krankzinnig volgestopte schijf, meer dan 100 sporen per track. Niet doorheen te raken in 1 luisterbeurt, ben er nog altijd mee bezig. Misschien betekent 'exoskeletal junction at the railroad delayed' en 'this apparatus must be unearthed' wel degelijk iets.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden