Los bericht bekijken
Oud 18 november 2017, 21:01   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard Eten of een coca zero: een misrekening ?

Ordentelijke journalistiek:

(ik denk niet dat de Franstalige politici naar Antwerpen gekomen zijn voor één drankje ... maar dat zijn onze zaken niet)

titel: De Wever: "Eén cola zero op een receptie tast mijn beoordelingsvermogen niet aan"
link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11...beoordelingsv/



Citaat:
N-VA-voorzitter Bart De Wever weerlegt de beschuldigingen van zijn Antwerpse uitdager Wouter Van Besien (Groen/Samen) in verband met zijn aanwezigheid op een verjaardagfeestje van een lobbyist van vastgoedontwikkelaar Land Invest. Van Besien noemt dit "ongeoorloofd" en wijst op mogelijke belangenvermenging. Hij heeft een klacht ingediend bij het stedelijke integriteitsbureau.
Rik Arnoudt
18:01



De Wever zegt aan VRT NWS dat hij het oordeel van dat integriteitsbureau afwacht. "Ik kan alleen zeggen dat ik als burgemeester nauwe banden heb met alle economische sectoren in mijn stad", aldus de burgemeester. "Investeringen kunnen aantrekken, dingen doen bewegen, dingen in beweging krijgen, nieuwe wijken bouwen: ik vind dat ongelooflijk belangrijk."
Binnenland
Groen dient klacht in tegen stadsbestuur Antwerpen na "ongeoorloofd tafelen met lobbyist"
do 16 nov 22:35

"Wij kiezen voor dat model om met de privé samen te werken en dan komen we daar inderdaad dichter bij dan vorige besturen", erkent De Wever, maar hij voegt daar meteen aan toe dat hij met de hand op het hart kan zeggen dat hij nooit over de schreef is gegaan. "Ik vind dat heel spijtig dat mijn integriteit in vraag wordt gesteld omdat ik letterlijk op een receptie één cola zero gaan drinken. Ik vind dat persoonlijk wel erg beledigend."

Volgens De Wever voert de oppositie oppositie op het niveau dat ze zelf kiest. "Als u denkt dat mijn beoordelingsvermogen is aangetast door het drinken van één cola zero op een receptie voor iemands verjaardag, dan moet ik u tegenspreken."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden