Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2018, 12:06   #11
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Past in de 'ontmoedigende' communicatielijn van Francken.

De katholieken begrijp ik niet helemaal. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid (en gevolgen). Het gezin wou gewoon zo lang mogelijk in België blijven (wellicht op kosten van de staat). Het maakte hen niet uit of ze evt voor, na of tijdens een schoolvakantie zouden worden terug gestuurd. Waarom moet de Belg er dan wakker van liggen?

Ik vind de gang van zaken wel positief. Want veel illegalen komen uit landen die minder ontwikkeld zijn dan België en ze hebben tijd en begeleiding nodig om zich aan te passen. En dan nog nemen veel het niet zo nauw met welgemanierdheid, vrouwenrechten,...

Hoe dan ook zou er maar 1 keer asielprocedure en 1 beroep mogen zijn. Want illegalen geloven die advocaten waarmee ze hun verblijf rekken natuurlijk blindelings. Sommige illegalen nemen hun illusies (dromen en verlangens) voor werkelijkheid, hoor. Waarom worden die mensen in hun waan gelaten?
Bv. mijn man kende een christelijke Pakistaanse man uit de Nederlandse les. Deze was al 4 jaar in België met heel zijn gezin, nadat hij ervoor al een 'njet' van Engeland had gekregen. Hoe realistisch is het nog dat ze effectief verblijfsrecht krijgen? De man zelf was alvast heel optimistisch en positief.
...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 januari 2018 om 12:07.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden