Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2021, 19:59   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Is dat niet zoiets als Binance al heeft ?
Binance is gecentraliseerd he. Ik heb het over een blockchain die toelaat om exchange paren van andere coins op aan te bieden met een voorgestelde exchange rate en een automatische algoritmische matching bij het minen om de transacties op de andere chains van die coins door te voeren. Zodat men nooit of te nimmer kan beslissen om een coin te delisten (zoals met Dash, Zcash en monero is gebeurd, onder druk van regulatoren van exchanges).

Binance is trouwens vervelend want je moet daar ook uw identiteit en zo aangeven (wat mij trouwens niet eens gelukt is, het proces faalde steeds).

Ik zou er wat meer over moeten nadenken, maar ik zie het zo een beetje als zeg maar "exchange coin" die als volgt werkt:

Bij een aangeboden transactie van 1 exchange coin bied ik bijvoorbeeld 0.1 bitcoin aan (verkoop) tegen 20 monero (koop), voor, zeg maar, 30 minuten. Als er om de minuut een exchange coin blok gemined wordt, dan wil dat gewoon zeggen: voor 30 blokken. Biedt er iemand binnen die 30 blokken 20 monero aan (verkoop) tegen 0.1 bitcoin (koop) dat mijn order matched, dan worden beide gekoppeld, en worden de respectievelijke transacties op de monero en bitcoin blockchain doorgevoerd. Mijn exchange coin, en die van mijn ongekende partner, gaan naar de miner die de transactie matched.
Indien 30 blokken voorbij gaan zonder dat mijn transactie een match vond, wordt die nul en ongeldig, behoud ik mijn exchange coin, en mijn 0.1 bitcoin.

Het moeilijke gaat zijn om de transactie op 1 chain niet mogelijk te maken zonder de transactie op de andere, maar ik zie daar een lightning achtig veiligheidsmechanisme voor zitten.

Daarnaast zou de exchange coin ook gewoon transacties kunnen hebben voor zichzelf, want de exchange coin moet een eigen leven kunnen leiden: het is gewoon de fee van de exchange die de matcher-miner motiveert.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2021 om 20:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden