Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2007, 13:38   #23
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Van Outrive was had-ik-de-indruk van bij aanvang al compleet gedesillusioneerd en verbitterd in alles. Het is alles en iedereen zijn schuld dat het verkeerd gaat (volgens hem dan) . Klein-links is het probleem. Groen! is het probleem. SP.a is het probleem. Ik heb vorige maand nog met Sleeckx gesproken en die was zeer optimistisch en was content met de gang van zaken. De laatste nationale bijeenkomst heeft ie nog gezegd dat ie niet had gedacht dat we vandaag al zo ver zouden staan. En dat klein-links kwantitatief en blijkbaar ook kwalitatief niets voorsteld is een klassieke kritiek vanuit intellectuele universitaire milieu waar Van Outrive ook vandaan komt waar ik zelfs geen woorden meer aan vuil wens te maken. Ten andere niemand houdt en hield Van Outrive tegen om zelf mensen aan te brengen bij CAP of om het intellectueel niveau van de organisatie op te krikken door wat regelmatiger stukken te schrijven voor de site.

SAP is het trouwens helemaal niet afgebold en UAG is nooit een onderdeel geweest van CAP maar een onafhankelijke organisatie die doet en laat wat ze willen. De reden waarom CAP aan Franstalige kant is ontstaat is omdat UAG een compleet andere visie had op een nieuwe linkse formatie, samenwerking met Vlaanderen etc. Hun goed recht maar ik zie de zin er niet van in om mensen tegen hun goesting samen te houden. Dat is slecht voor ons en voor UAG. Probleem met de positie van Van Outrive vind ik is dat ie absoluut een nationale organisatie wenst en een nationale structuur én een nationaal programma wat wij van LSP ook wensen maar absoluut kost wat kost wenst samen te werken met UAG die geen nationale organisatie wens laat staan een nationale structuur en één programma. Dat vind ik vreemd.

Qua gekibbel. Ik vind dat er uiterst weinig gekibbel is. Als er al eens gekibbel is dan is dit veelal omdat Van Outrive constant weer discussie oprakelt die we maanden geleden hadden afgesloten.
Dit geloof je nu toch zelf niet? Indien wel, dan heb je het antwoord waarom de CAP niet zal lukken.

Van Outrive, al langer militant dan om het even welke LSP'er, heeft gewoon gelijk wanneer hij stelt dat de CAP heeft gefaald om enige aanhang in de arbeidersmilieus te werven. Leer uit de fouten ipv externe vijanden op te zoeken die "op voorhand al gedesillusioneerd en verbitterd" zouden zijn.
Dat zaakje met de UAG stinkt, dat is de hoofdreden waarom de SAP het wel de facto is afgebold.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 maart 2007 om 13:45.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden