Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2009, 21:06   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Wat ik niet begrijp is dit:

als Vlaanderen 1000 flitspalen heeft en wallonie geneen waarom zakken de cijfers in wallonie even hard dan in vlaanderen..
Er is dus duidelijk een exogene factor aan het werk.
Er zijn twee die je duidelijk kunt erkennen
1° de typische factor is bvb de veiligheid van de auto's
2° de andere verborgen hand is de kostprijs van de tankbeurt en de impact op het aantal gereden kilometers.

Daarom denk ik dat een plan die zegt
- vanaf nu verbieden we nog auto's zonder airbag, ABS, ESP,collisiondetect systemen , afstandsradar, cruisecontrol met afstandsradar, 'electronisch treintje rijden' in een cascade van realistisch voor de constructeur en voor de markt... dan komt geleidelijk aan al de technologie die levens kan redden en die doden voorkomt als standaard en kun je verwachten dat cijfers veel harder gaan zakken dan ze nu al doen.. Vergeet niet dat als Indie en China hun goedkope wagens gaan produceren, die precies wel zonder al die opties op de markt gaan komen... EN dus de basic wagens kunnen precies zorgen dat de knik in de curve terug omhoog gaat.

ALs een ander plan zegt: vanaf nu gaan we ego-trip taks invoeren (alleen in de auto=taks betalen) city hybrid only taks invoeren. Dan ga je ook op een dramatisch sterke manier en de mobiliteit en de keuze van voertuigen gaan veranderen dat ook dit een impact moet hebben op het aantal ongelukken.

ALs je in een derdeplan zegt we gaan de CO2 taks invoeren, ga je nog eens de mobiliteit sterker gaan moduleren... Op dusdanig sterke manier dat de knik op de curve geven omdat inderdaad ofwel de mobilteit gaat optimaliseren naar 90km/u ofwel de wegen vrijer van auto's gaan zijn

Ik ben er van overtuigd dat ons beleid in Belgie zodanig knullig is dat feitelijk de politiek er niets toe bijgedragen heeft tot mobiliteitsproblematiek en de veiligheid.
En ik ben ervan overtuigd dat het bewijs gewoon de gelijk dalende trend is tussen vlaanderen en wallonie ondanks hun totaal verschillend effect op flitspaalbeleid er allebei evensterk op verbeteren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden