Los bericht bekijken
Oud 4 mei 2015, 15:49   #14
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Voor iedereen die het nog niet wist:

ER BESTAAT AL DECENNIA EEN SYSTEEM VAN 'SLIMME KILOMETERHEFFING' VOOR BELGEN EN BUITENLANDERS

Het welk? De accijnzen op diesel en benzine.
Hoe meer ik rijd, hoe meer diesel ik verbruik, hoe meer taksen ik betaal. Als een buitenlander door ons landje rijdt en hier tankt, betaalt deze ook die taksen.

Waarom ziet niemand dit in en wil men alleen maar meer en meer belasten????
Een NL vrachtwagen tankt juist voor de grens. Op NL gebied. Die tanken nooit in België. Het enige wat die kunnen is met twee naast elkaar gaan rijden en zo het Belgisch werkverkeer hinderen. Maar owee als je dan iets durft zeggen want dan zijn wij maar klootzakken van een land waar elke NL op neerkijkt. EEn NL kijkt op een Belg neer en lacht ons gewoon uit waar we bij staan. Dus ja DRINGEND al het wegverkeer gaan belasten. Gewoon zoals in Duitsland. Online wegenvignet op nummerplaat kopen en via camera's controleren. En bij overtreding mogen ze die dan direct 48 uur hun (vracht)wagen vast zetten en een boete van enkele duizenden euro's laten betalen. Enkele maanden heisa en na een paar schoolvoorbeelden zal elke Buitenlander wel mooi zijn vignet betalen. En staat het hun niet aan? Dan rijden ze maar via Luxemburg naar Frankrijk en Spanje.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden