Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2017, 19:11   #111
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Het verheugt mij te lezen dat de meeste hier reeds ontwaakt zijn. Op Twitter vocht ik tegen de bierkaai. Ik ga je links wel niet openen omdat ik een beetje bang van vervuilde websites. Hopelijk kan je daar begrip voor opbrengen?

Als de koran aanzet tot geweld, haat en moord kunnen we niet langer de ogen sluiten. Ik denk dat veelal moslims zich hier niet eens van bewust zijn. Daarom "moeten" we het voorbeeld geven en hen er attent op maken dat zoiets niet thuishoort in de verlichte maatschappij.
We "moeten" hen confronteren met deze teksten via dialoog in een open debat.
Dat zou enkele jaren geleden misschien nog gekund hebben.
Nu is de kanker van de politieke correctheid en de cultuur van de apologetiek al veel te ver doorgeschoven om er nog op terug te keren.
Ze zitten vast in het eigen grote gelijk, toegeven gaan ze nimmer doen.

Djimi had hier onlangs nog een goed idee geopperd:
Een jaar lang overal afficheren dat hoofddoeken niet verplicht zijn in de islam. Zou een goed begin zijn.
Alle buitenlandse imams moesten allang buiten gezwierd zijn, net als elke radicaal die de dubbele nationaliteit heeft of de nationaliteit nog niet heeft.

Op school had men allang de islam moeten fileren en de vele inconsistenties, de gewelddadige ontstaansgeschiedenis, de achterlijkheid van islamitische maatschappijen precies door het religieus karakter ervan en de onmenselijke natuur van de sharia moeten aanleren en persoonlijke ontplooiing daartegenover stellen.

In plaats daarvan zien we documentaires over radeloze leraren die in klassen met grote moslimpopulaties die geconfronteerd worden met leerlingen die " het is niet waar want het staat niet in de koran" lallen.

En dan maar met ogen groot van ontzetting en ongeloof na elke aanslag bloemetjes leggen en kaarsjes branden en bazelen over het niet uit elkaar laten halen van de maatschappij terwijl deze al decennialang gesegregeerd is...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2017 om 19:12.
Nierika is offline