Los bericht bekijken
Oud 23 april 2019, 19:22   #99
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar zeer algemeen terug het onderwerp van de draad:
ik heb geen probleem om voor elke service, van wat dan ook, le juste prix (de eerlijke, juiste prijs) te betalen.
En er is genoeg concurrentie in de bankensector voor de simpele klant zoals ik.

Als ik vergelijk met de generatie net voor mij, die hun wedde thuis moesten bewaren op een spaarboekje na, acht ik me ferm tevreden.
Ik kan met een kaartje betalen van hier tot in Spanje, Turkije, Amerika, Thalland of Australië. Voor water en elektriciteit en nog wat gaat alles per domiciliëring; niet voor gsm omdat ik daar nog geen goesting voor heb.
Met de smartphone zet ik wat over van lopende naar spaarboekje en/of terug.
Fantastisch!
Dat klopt als een bus.
Maar de banken zijn enkele jaren geleden een concurrentieslag begonnen waar ze de gevolgen fout van ingeschat hebben. 'Gratis' bestaat niet. Elke dienst heeft zijn kost, behalve als de klant zelf van A tot Z de transacties doet.
Je zou moeten weten hoeveel tientallen klanten die aangetrokken zijn via de gratis internet rekening er wekelijks staan te memmen en te zagen aan de loketten omdat ze weer eens in de knoei zitten...
Dat is totaal verkeerd ingeschat.
Daarom duwt men sommigen langzaam terug naar een gewone rekening, met een forfaitaire kost per jaar. Omdat men weet dat die toch minstens een keer per maand met zijn klodden aan het loket zal staan.
Opnieuw : giraal verkeer is een pure kostenpost voor de bank, tenzij zij kostendekkend kunnen tariferen. En daar maken velen een probleem over.
Er zijn maar 2 rendabele zaken in een bank : beleggingen en leningen.

Een gezin dat een hypotheeklening lopende heeft, en die een effectenrekening hebben met daarop voor bv 20.000 euro aan beleggingen is veeeel belangrijker voor de bank dan bobonne die enkel haar zichtrekening en een spaarboekje met daarop 200.000 euro heeft. Want die brengt niets op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden