Los bericht bekijken
Oud 29 april 2019, 06:54   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
De realiteit van mazelen:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04...n-vaccinaties/

Veel kindermoordenaars (antivaxers dus) hebben een beeld van een kleuter die gezellig onder een dekentje met een warme choco zit uit te zieken, de realiteit is net iets anders en draait dikwijls uit op een kleuter die in een ziekenhuis aan een infuus hangt, of erger (en daarmee de farma ettelijke keren meer geld opbrengt dan alle vaccins samen). Misschien geen slecht idee om de rekening eens naar Gaublomme en zijn volgelingen te sturen, zij zijn er tenslotte verantwoordelijk voor.

Veel van die idioten komen ook altijd af met: "Ik heb mazelen gehad en heb er niks aan overgehouden, dus het kan geen kwaad.". Wel, en ik ben ooit door een auto aangereden en kwam ervan af met alleen een paar blauwe plekken. Dus, volgens dezelfde redenering, overhoop gereden worden is onschadelijk.
Ik ben geen antivaxer maar ... je hoort me al komen.

Maar ze hebben ergens ook wel een punt, ik kan verkeerd zijn maar mazelen is voor goed gevoedde kinderen normaal gezien onschadelijk met minimale dodelijke gevolgen. Het zijn vooral volwassenen die er echt last van hebben.

Als oplossing zou het misschien beter zijn om de ziekte z'n gang te laten gaan onder de jeugd en enkel deze vaccineren die het niet gekregen hebben op een bepaalde leeftijd.

Het gegeven is dat de vaccins ook dodelijke slachtoffers kent (alleen andere dan bij de virus zelf) en je verliest de bescherming als je volwassen bent. Bij een gewone infectie blijft die bescherming levenslang.

Je kunt dus stellen dat de sterfgevallen bij volwassenen vooral het gevolg zijn van de vaccinaties omdat de bescherming niet blijvend is, zij sterven om anderen eventueel te redden. Moreel gezien vind ik dat een lastige vraag, via mazel vaccinaties redden we mensen door andere mensen dood te maken, hebben we het recht om die keuze te maken?

Het idee is ook dat we op die manier de ziekte helemaal kunnen uitroeien maar door de groeiende globalisatie en immigratie is dat ook al niet meer mogelijk. Dus nu zitten we vast in het vaccineren van alle kinderen en dan nog eens als volwassene.

Als je toch beschermd bent door een vaccin, waarom is het dan zo'n probleem dat enkelen het niet doen?

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 april 2019 om 07:02.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden