Los bericht bekijken
Oud 15 november 2015, 11:24   #150
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U beweert de boodschap van de paus te kennen. Wel, ik vroeg u om uw bewering eens aan te tonen met een pauselijke toespraak, catechese, document...

En toen, ja toen, werd het stil. Dat onhandig geneuzel van u doet gewoonweg vermoeden dat u nooit iets van de paus over dit onderwerp hebt gelezen. Dus, wat is dan uw intellectuele eerlijkheid: oordelen over iets waar u de primaire bronnen niet eens over gelezen hebt?!

En ja, dan zakt u af in de duisternis van uw eigen vooroordelen. Of dat nu "pakt" of niet, doet u er weinig toe. Stel u eens voor dat een student geschiedenis op die manier zou redeneren: "Ik zeg dat het zo is, maar ik doe niet de moeite om de primaire bronnen te onderzoeken". De examinator zou vlug zijn conclusies getrokken hebben.

Dus, alice, probeer voor een keer eerlijk te zijn. Met anderen en, vooral, met uzelf. Toon aan wat u beweert ook ondersteund is door de feiten.

Probeer het eens.

Kom.
Uw ergerlijk getrol begint gigantisch te worden.
Ik probeer het nog één keer
1." wanneer de paus het over condooms heeft, is zijn standpunt dan dat dit niet gebruikt mag worden volgens de Katholieke leer?Ja of nee?
2. Het standpunt van de Paus over condooms is dit een " uitnodiging" ( keuze) of dogma ( gebod )Ja of nee?
3. Stelt de Paus dat seks enkel mag en kan binnen een huwelijk? Ja of nee?
4. En is dit een uitnodiging of dogma, dus keuze of gebod?Ja of nee?
Boter bij die vis Jan, en denk er aan dat bewust discussies verzieken door nooit een vraag te betantwoorden, ook bij de moderatie gemeld kan worden.
Ik stel voor dat we dit dan in groep doen want ik ben niet de enige die zich stoort aan uw attitude.Dit is een discussieforum, niet uw preekstoel in de kerk of klaslokaal waar je kinderen kunt manipuleren.
alice is offline   Met citaat antwoorden