Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2018, 04:42   #107
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht


…nagel…kop…
Men moet de eerlijkheid appreciëren die soms getoond wordt door de oorlogsstokers.

Ik kwam juist dit tegen. Ron Unz is Jood en publiceerde dit artikel van Giraldi die daarvoor ontslagen werd bij de American Conservative.


http://www.unz.com/pgiraldi/americas...americas-wars/

Dat klinkt allemaal vrij voor de hand liggend. De vraag die ik me stel is waarom dat Israël en de Amerikaanse neoconservatieven die hen steunen, denken gebaat te zijn met een oorlog tegen Iran. De nuclear deal onder Obama garandeert juist dat Iran geen atoom wapens kan bezitten (dat terwijl Israel er wel heeft). De Israëlische veiligheid wordt dus bevorderd door de deal. Toch wil Israël onder Nethanyanu deze deal opblazen. Wat is de logica die daar achter zit? Het lijkt bijna een obsessie oorlog met Iran te willen. Het artikel verwijst daarna naar geeft geen duidelijke antwoorden..

De vraag is ook wat de VS aan zo'n oorlog denken te winnen. Buiten misschien het feit dat oorlog nu eenmaal hun business is en zonder oorlog de VS dreigt aan belang in te boeten in de wereld. Het artikel suggereert dat deze oorlogen in het midden oosten niet de VS dienen, maar Israel. Ik betwijfel of die oorlogen zelfs Israël goed uitkomen. Ja, men kan landen in chaos storten door de VS hamer op hen los te laten. Maar of dat de veiligheid van Israël verhoogt? Creëert men zo geen haat en wraakgevoelens?

Laatst gewijzigd door Bach : 9 februari 2018 om 04:52.
Bach is offline