Discussie: Wapenwet
Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2007, 01:21   #116
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Leys Bekijk bericht
Ik ben nog niet overtuigd dat dit systeem goedkoper zou zijn. Gezien we hier gebruik maken van persoonsgegevens, is een redelijk hoge graad van beveiliging nodig. Het jaagt ook de schietstanden op kosten, terwijl die nu gewoon papieren registers zouden kunnen hebben. Maar als het haalbaar is, waarom niet?
Gebruik even uw verstand wil je...of is het daar wat te laat voor?
- Een badgesysteem kost bijna geen geld meer...je hoeft maar één badgereader te installeren per club. Dit kan je zelfs betalen via subsidies (sport bijvoorbeeld) aangezien er niet zo veel clubs zijn. En als een schietclub dit al op haar eentje kan installeren dan zal de kost niet zo groot zijn lijkt me
- Internetverbinding : een simpele ADSL of Telenet verbinding kost absoluut geen geld meer deze tijd en dit kan afgeschreven worden via de club.
- VPN verbinding :
a) veilig communicatie middel.
b) bijna gratis internetconnectie,
b) op elk ministerie is er een internetverbinding, een kleine aanpassing volstaat om de schietclubs hun data te kunnen laten doorsturen.
- Server : niet zo duur, wat programmatuur laten schrijven door jullie ICT diensten en de efficientie kan beginnen.
- Personeel : Dit kan afgebouwd worden aangezien het systeem automatisch verloopt en er enkel nog maar een paar mensen moeten zijn welke instaan voor nieuwe registraties en mensen welke volgens bovenstaand systeem te weinig schietbeurten hebben te controleren en desnoods de nodige maatregelen te nemen.

Dit systeem kan je volledig zelfbedruipend maken door gebruik te maken van nieuwe vergunningsaanvragen welke binnenkomen.
Maar dit gaat waarschijnlijk niet in het plaatje passen van de vooropgestelde jobcreatie van 200.000 mensen bedenk ik mij dan ook weer...
Als 'bazen' welke de overheid op een efficiente manier willen runnen zijn jullie alvast allemaal gebuisd.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 18 februari 2007 om 01:33.
jurgen79 is offline