Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2019, 14:23   #603
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wat is uw punt?

Gascentrales zijn maar een tijdelijke oplossing. Batterijen zijn daar veel beter in, en die kan men zetten waar men wil. Al een gascentrale in de bebouwde kom gezien? lol.
Je koopt certificaten in Noorwegen van hun overschotten, en krijgt dan een certificaat: ik heb groene energie hier in Belgie ??? Hello ??? Waar is die kabel tussen Belgie en Noorwegen? Waar ligt die kabel aub...

het punt is dat finaal een backup met gas is een #fakeoplossing JE KOMT NOOIT LOS VAN HET GAS... Want je kan maximaal 20GW wind en 20GW zon installeren, en krijgt dan 3u per dag overschotten die je kan opslaan in batterijen en 3u backup die standby staat om het dal op te vangen. Tot daar de theorie... in praktijk: het waait 4 dagen en 4 dagen windvrij, en het is elke dag 5u kermis in PV land, tenzij als het bewolkt is.

het verhaaltje dat je een contract kunt afsluiten met groene energie is een #fakeverhaaltje

waarom kan ik geen contract afsluiten met #kernenergie ? ik ben 100% zeker dat mijn electriciteit fossielvrij is en dat er voldoende capaciteit in Frankrijk is om mij te bevoorraden

een backup met waterstof uit hydrolyse met groene energie overschot is een groene backup... Dan zou je zeker zijn als er 10GW backup staat en 30TWh H2 opslag gebeurt, dat we voldoende energie hebben... uit groene energie en geen #fakegroene energie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden