Discussie: Wat zou Jezus doen?
Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2021, 08:18   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Je draait gewoon alles uit context om op 1 eigen gefrabiceerde hersenkronkel te smijten.
Dat doe je zelf beste kerel.
Er zijn vele teksten in de Bijbel die bewijzen dat Jezus tegen de rijkdom was gekant.
Citaat:
Natuurlijk is het beter sober te leven en de rijkdom niet na te jagen. Maar anderen worden rijk geboren of vergaren onderweg rijkdom en kunnen die rijkdom nuttig toepassen he.
Dat is ook deels waar, maar dat is niet wat er in de Bijbel staat.
Zeker niet bij Jezus.
En nu verdedig je zelf de rijkdom, terwijl het heel duidelijk is dat de begeerte naar rijkdom de aarde naar de ondergang brengt.
Dat is de echte zonde van onze tijd.
Amerika als grootste vervuiler voorop.
Citaat:
Maar gelooft wat ge wilt. Ik weet wat ik geloof en heb echt geen zin om dat tot het aanwezige niveau door te trekken.
Ieder het zijn, ik het mijn.
Maar wat jij denkt staat niet in de Bijbel, en je verdraait de boel, wel wetende dat je zelf uitmaakt van het rijke Westen.

Zouden alle rijke mensen aan de armen denken (dus wat de rijke man met Lazarus had moeten doen), dan zouden er helemaal geen rijken meer zijn, maar alles eerlijk delende zou het verschil tussen rijk en arm zijn opgeheven.
Want rijkdom schept armoede, wat de een teveel heeft heeft de ander te weinig.
Dat was het ideaal van de communisten (armoede in Rusland in een zogenaamd christelijk land), maar de christenen hebben daar nooit wat aan gedaan dan alleen wat liefdadigheid.
De christenen voelen zich veel meer thuis bij de rijke kapitalisten.

De kerk was en is nog steeds de kerk voor de rijken, niet voor de armen, alleen in het prille begin is dat zo geweest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 31 maart 2021 om 08:21.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden