Discussie: Waterstof
Los bericht bekijken
Oud 5 november 2021, 10:24   #305
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Koppel etc, 100 % gelijk, maar je moet je Voertuig in een vliegtuig duwen,

hoe meer KW hoe liever, zeg je, ja akkoord maar dat moet je wel nog uit je batterij kunnen halen, dus grotere batterij , dus zwaardere batterij.

Dus besparen op bepantsering ? of Batterij, je moet dat ding nog altijd in je vliegtuig krijgen he. Het zal dus het een of het ander worden.
Waarom in een vliegtuig?

De Leopardtanks voor Kosovo (KFOR) gingen allemaal de boot op hoor, en daarna met de trein van Thessaloniki naar Noord-Kosovo.

Je hoeft echt niet verder te fantaseren, want ik was erbij.

Omdat er bij de Rus en de Amerikaan af en toe eens een tank met een reuzetransporter mee gaat betekent dat niet dat je dat mag veralgemenen.
Bovendien was ik daar ook bij.

Maak je maar geen zorgen wegens dat batterijgewicht we zullen dat dan wel zien wat de Tesla Semi binnen een goed jaar voor prestaties met welk gewicht gaat neerzetten.
Electrische vrachtwagens voor lange afstanden gaan ze sowieso een 2 ton handicap gunnen tov de vervuilers.
Elon Musk zei zelfs (zonder die 2 ton) dat het amper ging verschillen met een dieseltruck.
Jij hebt precies helemaal geen vertrouwen in de verdere ontwikkeling van batterijpacks kan dat? Waarom? Geef de moderne EV eens wat krediet.

De lichtgewicht ICE motoren voor massa-personenwagens hebben decennia gekregen.

Ik rij zelf met zo een lichtgewicht in een Skoda van 2012, en het zwaargewicht -met gietijzer motorblok- ligt in de BMW van 1989, met gietijzer uitlaatspruitstuk (dat laatste nu niet meer => inox)

Als je wilt plak ik je de gewichtsdetails van downsizingmotoren van Volkswagen, die kan ik nog terugvinden.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2021 om 10:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden